lördag 5 mars 2011

Bakar bullar, gör jag sällan :)

Visst är den här bullen väldigt smaskig? Mums! Men... det tar så mycket krafter och energi från mig att baka sådana bullar... För att...

1. Det börjar ganska OK... Jag har lovat mina barn att baka vaniljbullar. Rena bakformar, som prydligt står på plåten:

2. Men vad är det här? Kladd, kladd och kladd... Överallt... på köksbänken, händer och fingrar... grrr... har jättesvårt för det... men måste stå ut med det för jag lovat att baka vaniljbullar...

3. Det här gör mig galen!!! Mjöl!!! Hjälp!!! Det jobbiga är att mjölet är så lätt att det flyger överallt! Grrrr... men jag måste stå ut med det för jag lovat att baka vaniljbullar!

4. Nu börjar allt komma till sin rätta ordning... Jag har städat bort det jobbiga mjölet... Bullarna ska jäsa i 30 minuter och jag under tiden kan lugna ner mig... :) för jag har ju lovat att baka vaniljbullar!

5. Nu är bullarna jästa... Nice!

6. Nu, äntligen, bullarna är klara och allt är städat! Då kan jag pusta ut! Jag har bakat vaniljbullar! :)





Jag lägger inte ut något recept på bullarna för jag är helt säker på att Du har det nånstans i Dina gömmor :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar