måndag 5 mars 2012

Schnitzlar med ost- och champinjontäcke :)

En av maträtterna till veckans mat är Schnitzlar med ost- och champinjontäcke. Det blir min lunchlåda idag! 


Här är receptet på Schnitzlar med ost- och champinjontäcke:
Du behöver:
6-8 medelstora skinschnitzlar
200-300g färska champinjoner
2-3 dl riven ost
ägg och mandelmjöl till panering
salt och peppar
dragon ocg körvel efter smak
1-2 tsk vitvinvinäger
smör till stekning
Så här gör Du:
1. Panera schnitzlarna i mandelmjöl. Doppa först schnitzel i lättvispatt ägg och sedan i mandelmjöl.
2. Stek schnitzlarna till fin stekyta i mycket med smör.
3. Lägg köttbitarna i en ugnsäker form.


4. Skiva tunt champinjonerna och stek dem i samma stekpanna där köttet stektes. Tillsätt vitvinsvinäger och krydda med peppar, dragon och körvel.
5. Fördela champinjonröran över schnitzlarna.

6. Strö över riven ost.

7. Grädda i ugnen 225 grader, ca 15-20 minuter.

5 kommentarer:

  1. Åhh så gott det såg ut! Jag har än inte testat att panera (LCHF) än men det måste jag snart!!
    Är ju så gott!! Nu blev jag jättehungrig ..
    = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova! Det är jättegott att panera antingen i kokosmjöl och kokosflingor eller mandelmjöl! :)

      Radera
  2. Du, hur gott såg inte det där ut! Blir hungrig fast jag har ätit ;-)

    SvaraRadera
  3. tack för gott recept, jag älskar svamp och schnitzel:)

    SvaraRadera