måndag 19 mars 2012

Minishopping i Prag :)

Jag har unnat mig bara en liten shopping i Prag... Vi har ju en resa till i maj... till Disney och Paris... så det kommer att gå pengar till det också... 
Men lite roliga, fina och användbara saker har jag hittat ändå! Det är alltid roligt att ha med sig saker från olika resor, men då ska det vara saker som man använder... 
En söt färgglad emaljerad burk, perfekt minne från Prag! Och så påminner den här fina burken sådana kökskärl som min mamma använt en gång i tiden i Ryssland... :)


En liten tavla med en röd spårvagn från Prag. Ett till minne om mitt hemland och min hemstad... Varför? Undrar Du kanske... Jo, Tjeckien har importerat i många år spårvagnar till Ryssland, därför finns det precis sådana spårvagnar i min hemstad, Yekaterinburg! :)


Present till sonen, Shower Gel och Shampoo gjord på... öl (så klart)! Han undrade om schampo luktade öl... nej faktiskt inte, luktar jättegott! :)


Ett fint keramiksmycke från lokal designer, väldigt snyggt! Köpte också massor med färgglada örhängen till dottern, men de är så små så jag hade svårt att ta snygga närbilder på dem...


3 kommentarer:

  1. Åh, så trevligt med shopping!

    SvaraRadera
  2. Inte dumt med shopping, fina grejer ni hittade!=) Fastan går toppenbra, jag kör på så länge det funkar bra för mig!=) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med en tripp så där i vardagen:) Sedan har ni en resa kvar att längta till - så roligt!
    Jättefin emaljerad burk du har hittat.

    Kramizar!

    SvaraRadera