fredag 9 mars 2012

Frysta hamburgare :)

Igår till fredagsmiddag/kvällsmat åt vi hamburgare. Barn åt sina hamburgare med "max"bröd, jag utan bröd alls och maken med lawcarbbröd som man kan köpa på ICA... det är ju mjöl i det brödet men han reagerar inte på gluten lika mycket som jag därför tycker han att det alternativet till "vanligt" bröd är helt OK för honom...
Så här såg hans hamburgare ut:


Dressing till hamburgare var hemmagjord, så klart: jag tog lika delar av majonnäs (hemmagjord) och creme fraiche, sedan ca 1-2 tsk tomatpasta, lite citronsaft, salt, peppar och slutligen kryddade jag allt med örtkrydda (brukar köpa av märke Kockens). Jag hade min dressing bara gjord på majonnäs, eftersom jag äter inte mejeriprodukter och det var lika gott!


Istället för att göra egna hamburgare köpte vi dessa frysta. Sonen tipsade oss om det märke. Mycket bra kvalitet på köttet. Samma hamburgare serveras på Burger King (sa sonen)... Hamburgare har inga konstiga tillsatser, bara bra kött, salt och peppar. Och de var mycket goda! Rekommenderar! Du hittar dem på ICAMaxi!


7 kommentarer:

  1. Vi ska också ha burgare idag, gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott! :) Favoritmat hemma hos oss! :)

      Radera
  2. Vi åt också hemmagjorda hamburgare igår. Jo du, mina ämnen är svenska, engelska och hemkunskap. Ha en fin dag. Nu ska jag ut och sätta mig i solen en stund! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska också ut i solen på en prommis med hunden :)

      Radera
  3. Dom burgarna ska jag kika efter nästa gång vi är på maxi!! så smidigt att ha ngt snabbt i frysen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid dessa i frysen för "snabba" måltider! :)

      Radera
  4. Jag köpte frysta hamburgare av Anguskött innan jag hade ätit på BK. Inte alls goda, sega som skosulor och fulla med stora broskklumpar. Så vidrigt! Men eftersom det är exakt detta jag har serverats på BK varenda gång så antar jag att din son har rätt. Jag beställde sista gången en extra dyr burgare (Angus, som inte är deras ordinarie burgare, men det kanske har ändrats nu?) och fick något oätbart, som vanligt. Hjälper inte att klaga.

    SvaraRadera