fredag 23 mars 2012

Det här är min stil :)

Hos Fabriken denna gång är temat Det här är min stil. Jag har tagit fram många bilder från mitt hem och hoppas att Du vill se alla! ;) 
Min stil är nog ganska genomtänk blandning av saker som tilltalar mig och gläder mig varje gång jag kommer hem! :) Varje sak är vald med omsorg, har sin speciella plats och bär med sig något minne eller budskap! :)
Som sagt min still är...

...stilrena och raka linjer, saker som har placerats i noggrann och genomtänk ordning

... färg - och mönstersammansättningar som går in i varandra (hyllan "följer" tapetens linjer)

... minnen från olika resor i form av prylar som så klart passar in stilen

... personliga minnen som t ex från mitt hemland

... uteväxter som matchar husets fasad 

... formen, proportionerna och färgen passar allt annat utanför huset

... skapande i form av återanvändning av saker man har hemma (gamla spritflaskor köpta i Ryssland)

... betong med sin enkla och samtidigt rustika yta


... mycket betong ute på sommarn

... härliga konstraster inom färg, form och yta som givetvis matchar allt annat i rummet

... prylar som är personliga och användbara

... nya saker blandas med loppisprylar, igen återanvändning

Detaljer/element som upprepas i olika kombinationer

.... min favvo röda boll i annan kombo

... två favvobollar till

... samma fina röda linjer och rutor som är också stor favorit inom inredning

... mjukare och rundare linjer som symboliserar kärlek

... raka linjer, rutor som finns i många olika moment och detaljer i vardagsrummet

... mera rutor

... och ännu mera

... och ännu mera, i gardiner också :)

Vad roligt att Du orkat komma ända ner hit! :)
Vad är din favorit inredningsstil? :)


3 kommentarer:

  1. insynsrutorna i glas med rutor var fina:)

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har det! Snyggt med alla röda detaljer ..

    = )

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint! Gillade verkligen insynsskydden. Var kommer de ifrån?

    SvaraRadera