tisdag 9 augusti 2011

Panerad stekt torsk med hemmagjord remouladsås :)

Stekt panerad torsk... och den är panerad i malda fläsksvålar... psst... det får inte mina barn veta! De älskade fisken och remouladsåsen till den också! :)

Jag använde halvtinad torskblock, för då är det lättare att skära den i fina fiskpinne-bitar:

Sedan malde jag fläsksvålar (går att köpa i chipshyllan på Willys, inga kolhydrater) och tillsatte citrondill som jag köpte från LCHF-butiken:

Först doppade jag fiskbitarna i uppvispatt ägg...

... och sedan rullade bitarna i paneringen:

... och stekte, så klart ;)

Mmm... så gott tillsammans med remouladsås!

Till remouladsås använde jag hackade salta gurkor och kapris. Jag fick leta ganska länge i affärerna salta gurkor som inte innehåller socker! Jag lyckades till slut! På Willys, de här salta gurkorna innehåller 0 g kolhydrater! Bra!

Remouladsåsen har jag gjort på min egen majonnäs och receptet på den hittar Du här.
Och här hittar Du recept på Remouladsåsen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar