onsdag 25 maj 2011

Glass :)


Sitter nu vid datorn och laddar med kaffe... ska hämta dottern från klassresan kl.24.00... Och då kom jag att tänka på tiden i Thailand, nämligen Bangkok! Där på ett köpcentrum MBK hittade vi en mysig café Swensens, nästa Svenssons :) med jätte goda glassar och väldigt gott kaffe! Dessutom hade de härliga färgglada koppar och tillbehör! Helt i min smak! :)

Nu äter jag ju inte en vanlig glass med socker... men jag har kommit över en intressant blogg om LCHF-mat som drivs av en ung tjej som är 16 år gammal! Hon har lagt ut recept på hemmagjord glass som är LCHF-anpassat! Detta recept kommer jag absolut att testa!

Här är länken till hennes blogg. Där kan Du hitta recept på LCHF-glass! :)



Rolig inrednings detalj på en annan café, i Phuket:

Jag har konstaterat att det serveras gott kaffe i Thailand! :)



2 kommentarer: