söndag 22 februari 2015

Detox, 2015, dag 2 :)


Jag tycker att jag har ganska bra balanssinne och kroppskontroll...men igår hände det mycket konstigt... Jag snubblade över mina egna hemmabyxor och föll platt på golvet och dessutom rakt på min högra handled! Smiley frown Så klumpigt och så onödigt! Sådan ont har jag inte upplevt på länge! Aj, aj, aj! Och så blev jag ju så klart jätterädd. Tusentals tankar for i mitt huvud! Min handled, den kroppsdel som är super viktig för mig, som är pianist... Det gör fortfarande ont och jag kan inte spela med höger hand.. Smiley frown Hoppas det går snart över. Otäck känsla att inte kunna använda handen som man ska...
...och köra bil kan jag inte heller göra... Smiley frown

Så idag var det inte så mycket gjort här hemma... Jag gjorde juicen på grönsaker som jag inte behövde skala (gör jätte ont annars i handen). Zucchini, gurka, äpple, stjälkselleri och ingefära. Gjorde direkt dubbelsats så jag kunde dricka den på morgonen och kvällen. 


Förutom juicen åt jag också smoothie gjord på svarta vinbär, grönsallad, avokado och blåbär. Smoothie toppade jag med skalade hampafrön.


Till kvällen blir det en sallad på morötter, zucchini, broccoli, avokado och stjälkselleri. Med olivolja, äppelcidervinäger och örtsalt på.

3 kommentarer:

  1. Aj aj aj! Handen blir säkert bra snart igen, bara den får vila lite. Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch så trist. Du som är så beroende av din hand. Visst blir man arg på sig själv när sådant händer, händer mig med ibland. Är tankspridd ofta som leder till klumpighet. Inget större har än hänt och efter skrattar man åt det. Hoppas det går över helt snart!
    Vad duktig du är med din detox!! Så inspirerande .. och den juicen ser verkligen god ut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aj, då. Hoppas handen känns bättre idag. Kram!

    SvaraRadera