söndag 5 februari 2012

Knäckebröd LCHF :)

Jag har sett många olika varianter på knäckebröd som är LCHFvänligt... Men nu har jag hittat ett sådant recept som jag tycker är mer åt det striktare LCHF, dvs utan så många onödiga kollisar! Receptet har jag hittat här


Här är receptet på Knäckebröd LCHF:
Du behöver:
1 ägg
1 dl vatten
0,5 tsk salt
0,5 dl kokosnötmjöl
0,5 dl fibrex
0,5 dl krossade linfrön
1 dl sesamfrön
1 msk psylliumfrön (obs! ej malda!)
Så här gör Du:
1. Vispa lätt ägg, vatten och salt.
2. Tillsätt kokosnötmjöl och vispa smeten tills den blir klumpfri.
3. Tillsätt fibrex, sesamfrön, linfrön och psylliumfrön. Blanda väl.
4. Lägg smeten på bakplåtspapper och kavla ut tunt med plastfolje på.


5. Grädda knäckebröd 175 i ca 30 minuter. Stäng av ugnen och ha knäckbrödet kvar i ugnen ytterligare ca 30 minuter.



Avnjut med t ex bregott och en god ostskiva på! :)


1 kommentar:

  1. Mmmm... de ser jättegoda ut. Jag bakade ett annat fröknäcke i fredags men lyckades bränna halva plåten så jag måste testa igen. Ska behålla det här receptet om mitt nästa försök också misslyckas.

    SvaraRadera