torsdag 29 juli 2010

Soligt och fint igår, regnigt och trist idag...

Man kan verkligen inte styra över vädergudarna... Det var så fint och soligt igår, och idag... blää, tråkigt, grått och regningt! Men man kan dra nytta av alla dagar, bara man har viljan och inspiration :) Idag har jag varit till två loppisar med min kompis Linda och så har jag också gjutit i betong för fösta gången hos henne. Hon är verkligen proffs på det :) och hon har förstås smittat mig med den här betonggjutningen :) Bilder på mina och Lindas betongskapelser och loppisfynd kommer senare! Tillbaka till gårdagens fina "fika"vädret! Ja, ja, precis det jag gjorde igår, bakade smaskiga banamuffins och åt dessa tillsammans med min kompis Lisa på altanen! Mums för muffinsarna och solen :)



Smaskiga bananmuffins

Ingredienser:

2 bananer

100 g smör eller margarin

2 dl socker

2 ägg

4 dl vetemjöl

1 tsk bikarbonat

1 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1 dl gräddfil eller filmjölk

Beskrivning:

Skala och dela bananen i bitar, dela sedan margarinet i bitar. Blanda sedan margarin, banan och socker till en pösig smet. Tillsätt övriga ingredienser, fördela sedan i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen , 10- 12 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar