söndag 27 februari 2011

Istället för Veckans mat :)

Imorgon börjar sportlov där jag bor och som jag nämnt tidigare är jag ledig! Skönt! Jag har inte lagat mat till hela veckan utan vi har massor med mat i frysen och jag kan också laga mat dagtid... :) Så istället för Veckans mat bjuder jag Dig på Mandelmuffins! Alltså muffins med mandelmassan i :)







Det behöver Du:
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
50 g smält smör
1½ tsk bakpulver
100g riven mandelmassa
1 tsk vaniljsocker

Så här gör Du:
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda i mjöl, smör ,bakpulver.
Vispa gärna med elvisp
Rör i den rivna mandelmassa och vanilj sockret med en sked.
Klicka ut i muffins formar.
Strö över mandelmassa som är riven och strössel
Grädda på 175 grader i ca 15-20 min.
Eller när du ser att dem är gyllne bruna.

Mums, mums! :)

1 kommentar: