fredag 29 januari 2016

God chiapudding som frukost eller varför inte som dessert till fredagsmys :)


Jag älskar chiapudding! Speciellt när den är gjord på kokosmjölk. God och len smak. Den är dessutom väldigt nyttigt och mättande! :)


Under dessa goda vinbär gömmer sig Chiapudding gjord på:
ca 2 dl kokosmjölk
ca 1 dl rödbetsvatten (jag sparade vatten efter jag kokade skalade rödbetor. OBS! glöme ej att skala rödbetor om du vill spara rödbetsvattnet)
ca 0,5 dl mango (jag hade ekologisk mango i konserv som jag beställde från ekorätt.se)
ca 3 msk chiafrön
1 tsk apelsinpulver
Så här gjorde jag:
1. Jag mixade mango, kokosmjölk, apelsinpulver och rödbetsvatten med stavmixer. (Vill du ha mer sötma, tillsätt en halvbanan)
2. Sedan blandade jag in chiafrön, rörde om ordentligt och lät stå allt i burken i ca 1 timme. Jag rörde om chiapudding då och då. (Du kan ställa burken med chiapudding i kylskåpet övernatten och sedan ta fram den till frukost)


Jag kommer att äta denna goda chiapudding till mellanmål på jobbet idag. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar