söndag 2 oktober 2011

Frukost? Mellanmål? Efterätt? Bestäm själv! :)

Det här är såååå gott! Och även är det LCHF så är det lätt att äta för mycket av den goda rätten! I alla fall för mig! Så därför unnar jag mig en sådan frukost bara någon helgdag när jag vill lyxa till det!
Kalla den här smaskigheten precis för vad Du vill! Jag säger: LCHF-crunchies! Crunchies är mycket lätt att göra!
Du behöver:
1,5-2 dl mandelmjöl
2 dl kokosflingor (ekologiska)
1 dl finhackade paranötter eller valnötter
1-2 msk kokosfett (från hälsobutiken)
o,5 tsk vaniljpulver (utan socker, finns att köpa på ICA)
Så här gör Du:
1. Smält kokosfett i en stekpanna.
2. Tillsätt mandelmjöl i omgångar. Rör om hela tiden tills det blir fina smulor av mandelmjölet.
3. Tillsätt kokosflingor och till sist nötter. Rör om tills allt fått en fin färg, var noga med att inte bränna nötter och kokosflingor, sänk därför värmen!
4. Servera med grekisk yoghurt (från LIDL, minst kollisar av alla andra yoghurtar) och hallon.


Här steks crunchies i en snygg panna från ICA! Riktigt snygg och matchande design till mitt kök! :)

Det vattnas redan i munnen, bara jag tittar på bilderna!

Skönt att veta att även om jag plumsar i mig för mycket så är det bara max 5 kollisar i min lyxiga frukost! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar