måndag 2 mars 2015

God gratäng med kycklingfärs, sötpotatis och zucchini :)

Jag tycker det är så smidigt med olika slags gratänger som vardagsmat. maten som sköter sig själv i ugnen! :)


Här är recept på Gratäng med kycklingfärs, sötpotatis och zucchini:
Du behöver:
Ca 500 g kycklingfärs
1 zucchini
1 stor sötpotatis
1 burk kokosmjölk (ca 250 ml)
3-4 ägg
salt peppar efter smak
faitakrydda
ghee/smör till stekning
Så här gör du:
1. Stek kycklingfärs i ghee/smör. Tillsätt faitakrydda. Salta och peppra.
2. Skiva tunt zucchini och sötpotatis. Lägg grönsakerna i en bunke. Salta och peppra. Blanda om väl.
3. Smörj en ugnsfast form med ghee/smör. Värva grönsakerna och köttfärsen. Avsluta med köttfärsen.
4. Vispa ihop kokosmjölken och ägg. Salta och peppra.
5.Häll över äggstanning över köttfärsen och grönsakerna.
6. Tillaga gratängen i ugnen, 160 grader, ca 1,5 timme.


Idag ska jag till hälsocenter Må bättre för att återigen teckna ett medlemskap. Det har varit upp och ner med träningen det senaste året. När jag var på väg att tillfriskna från mitt spöksjukdom med sköldkörtel och hormonobalans bestämde jag mig för att börja träna igen. Men efter ca en månad började jag igen känna av inre stress och kroppen svarade inte alls så bra på träningen...jag blev bara mer trött... Jag bestämde mig att vänta och börja träna igen efter sommaren. Men så hände det med min mamma...och mer jobbiga saker i min ursprungliga familj i Ryssland... Det fanns ingen ork att ta sig till hälsocenter, att träna, att träffa människor och vara social... det var en stor bubbla, som jag befann mig i.
Men nu! Nu känner jag mig stark, lugn och mycket taggad att återigen börja träna!
I lördags köpte jag nya snygga träningskläder till mig! Så nu ska det bara vara roligt att träna! Så är det bara! :)

1 kommentar:

  1. Ser så gott ut!! Älskar också gratänger, är både gott och smidigt att göra.
    Kul med nya träningskläder. Det är roligare att träna då - så är det bara!! ;)
    Ha en fin dag!
    Kram :)

    SvaraRadera