onsdag 5 januari 2011

Jag har återigen börjat sticka! :)

Jag har igen börjat sticka! Vilken underbar känsla, att sitta i soffan, titta på TV och sticka, sticka... :)
I Ryssland, på 90-talet (främst) var det sååå svårt att köpa snygga kläder i affärerna, det fanns ingenting. Man var tvungen att åka till speciella marknader. Där kunde man i alla fall hitta något som var snyggt och trendigt (som var importerad från Europa), men allt kostade jättemycket, så jag hade oftast inte råd... Vad gör man då? För man vill ju se fint ut! Och jag har alltid varit en sån som ville ha snygga kläder och skor... Jo, man börjar sy och sticka! Jag och min syster skapade otroligt vackra plagg (sydde och stickade)... men hade nog svårare att fixa skor själva :), men det är en annan historia, som jag berättar om nån annan gång...
Här ser Du början på en kofta:




Jag kommer så klart att visa resultat så fort jag är klar med den! Det kan ta sin tid, för jag börjar jobba på måndag efter en lång Julledighet! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar