lördag 2 april 2011

Chopin vs Tchaikovsky :)

Det här är min Söndagsbild för denna vecka! En av mina duktigaste elever har valt att redovisa sitt projektarbete (han går sista året på gymnasiet) i form av en egen pianokonsert! Han kommer att spela 6 olika pianostycke, tre av Chopin och tre av Tchaikovsky! Han kommer också att prata om Romantik som tids- och kulturepok, dra paralleller mellan de två kompositörerna och deras musik och prata om sina tankar och funderingar kring denna tidsperiod! Jag och han har jobbat intensivt ett helt läsår med den här konserten!

Idag, kl.18.00, kommer jag sitta i Kulturskolans aula på första raden och vara en stolt pianolärare! Psst! Jag kommer säkert också att börja gråta! Idag kommer jag att få se resultat av mitt stora arbete med den fantastiskt duktiga eleven! :)
Har du vägarna förbi, kom och lyssna! :)

1 kommentar:

  1. Wow, det låter helt fantastiskt! Jag ser på klockan att du förmodligen är där, på konserten, just i detta nu! Så spännande att få se, höra, resultatet av ett så gediget (sam)arbete.

    Jag har nog nämnt tidigare att min man håller kurser i nybörjargitarr, så jag har lite insyn i det här med att ha musikelever. :)

    Hoppas att allt går bra och att mascaran rinner sådär lite lagom klädsamt...

    Önskar dig en skön söndagskväll!
    /helena

    SvaraRadera