onsdag 24 mars 2010

Ett rött piano? Tack!

Onsdagskvällar är pianokvällar hemma hos mig! Då kommer tre små härliga tjejer hem till oss plus min älskade dotter och spelar piano för mig (jag är pianolärare). Det är roligt att följa deras framsteg och dela spelglädjen med dem! Men vad gör man när ens dotter sitter och nöter/spelar envist samma låt 100 gånger? Ja... bara bita ihop och säga: "Övningen ger färdigheten!" Det har funkat för mig i alla fall:)
Det finns så många fina instrument som låter underbart och har fina former! Man kan faktiskt ha de hemma som inredningsdetalj! Jag har kollat runt på nätet och hittat massor med fantstiskt vackra och färgstarka instrument! Vad sägs om t ex ett enoktavigt rött piano eller elgitarr med design från Disneyfilm Cars? Titta in och inspireras!

1 kommentar:

  1. Svetlana!
    Uppskattar din blogg! Jag har tittat efter instrument till lilla Alice, 6 år. Hon har ett dragspel. Röda pianot såg jag på Fria former i Vetlanda. Kanske ett bra köp?? Blockflöjt - kan det vara något?
    Kram Katarina

    SvaraRadera