söndag 9 mars 2014

Mera frukost eller mellanmål :)

Sitter och slappar med sen frukost idag. Igår var det musikaliska kontrasters dag för mig! Först min konsert med en sångerska där jag/vi framförde verk av Bach, Mozart, Brahms, Chopin, Händel mm. och sedan Melodifestivalen med helt annan musik, men som fortfarande bestående av samma 7 toner... Minst sagt stora kontraster! :) 
Konserten gick jättebra och vi fick stående ovationer! Jättekul! Man blir glad och peppad att göra mer sånt och sprida ännu mer musikglädje till andra! :)
Nog om musik! 
Till frukost gjorde jag en god smoothie fullproppad med nyttigheter.För extra mättnad toppade jag smoothien med skalade hampafrön, som är rika på protein, omega 3, 6 och 9.


I min smoothie hade jag:
1 banan
ca 1,5 dl hallon
1 kruka med grön sallad
ca 1 dl citronmeliss (bara blad)
1 tsk nyponpulver (mycket c-vitamin)
1 tsk nässelpulver (mycket klorofyll och järn)
1 tsk baobabpulver (rik på c-vitamin, magnesium och kalium)
just kalium är bra för att upprätthålla ph-balans i kroppen
1 tsk akaipulver (rik på c-vitamin, b-vitamin, omega 9 och har mer än dubbelt antioxidanter än blåbär)
1-1,5 dl hampamjölk (alltså mjölk gjord på blötlagda oskalade hampafrön, 2 dl hampafrön till ca 0,5 l vatten)


Den härliga lila färgen kommer från acaibär:


 De gröna prickarna är från sallad:


Vad vill du ha i din smoothie? :)

5 kommentarer:

  1. Vilken näringsbomb, skulle gillat den! Jag gillar att ha olika bär/frukter i smoothie och gärna maca, chia eller hampafrön. Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ser enormt läskande ut! Det var några saker i din drink som jag aldrig hört talas om innan. Men kul att lära sig nya saker :-) Får googla lite;-)
    Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Viken hälsobomb, härlig start på söndagen! Kram

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt nyttigt Lana! Det ska jag prova !

    SvaraRadera
  5. Men ojojoj, vilken energikick! Du lyckas verkligen pytsa i ALLT i din smoothie. Härligt att du verkar må så bra av din detox och den nya kosthållningen. Kram!

    SvaraRadera