onsdag 18 april 2012

Lax med limemajonnäs- och dilltäcke :)

Det här är ett väldigt enkelt och smidigt sätt att laga mat... Ta en laxsida och...
... gör Lax med limemajonnäs- och dilltäcke:
Du behöver:
(alla mått är ca mått)
1 laxsida
0,5 dl majonnäs (hemmagjord, så klart)
1-2 tsk limesaft
salt, peppar
finhackad dill, antingen fryst eller torkad
Så här gör Du:
1. Blanda majonnäs, limesaft, dill, salt och peppar.
2. Bred på ett tunt lager på laxsidan.
3. Tillaga i ugnen , 175 grader, ca 20 minuter





14 kommentarer:

  1. Mmmm, det är så gott ju!
    Här blev det grillad kyckling i lergryta.

    Ha det så bra!
    Kramizar!

    SvaraRadera
  2. Mumna!

    Svar: Ja det är sant, å andra sidan äter jag sällan mer än tre måltider om dagen när jag äter vanlig LCHF heller. Då blir det dock en kaffe med grädde eller så emellanåt förstås.

    SvaraRadera
  3. Ser så gott ut!

    Måste testa din majonäs! Vad använder du för rapsolja!
    Den majonäsen som ag testade att göra blev jätte äcklig!illgul smakade nötigt...

    Din ser så go ut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Lax är som alltid fantastiskt enkel och god mat!

    SvaraRadera
  5. Ser supersmaskigt ut, enkelt och snabblagat!
    Ha det gott!
    Margot

    SvaraRadera
  6. Lax är ju så gott. Jag får göra detta någon dag ;). Du gör så mycket gott!
    Svar på frågan; vi har en rottweiler och en pointer. Jag och min syster har en djurtillbehörs affär, Husdjursboden, så där är jag när jag inte är hemma :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ser SÅ gott ut!! Dill är en favoritkrydda ...
    Jag gör också alltid egen majo. Är ju så lätt !

    Ha en bra dag!

    = )

    SvaraRadera
  8. Jag har förätit mig på lax, men jag blir nästan lite sugen när jag ser det här! Ha en fin torsdagkväll!

    SvaraRadera
  9. Svar: Tack! Ja det vore rätt bra att göra själv men är lite för lat för det ;-) Kanske jag testar nån dag.

    SvaraRadera
  10. Mumsigt! Jag älskar lax :)
    Ha en fin helg! Kramar/ D

    SvaraRadera
  11. Det tycker jag du ska göra ... ;) Örter är lätta. Man kan även köpa färdiga plantor, t o m de billiga på typ ICA brukar ta sig om man sätter i ny kruka med ny jord. Jag brukar köpa 2 basilika och så i en större kruka. Kan hålla flera månader och blir bara större och finare efter hand..

    Är så gott och doftar underbart i köket då!!

    Ha en härlig fredag!

    = )

    SvaraRadera
  12. Åh, jag älskar lax! Tur jag ska äta annan god mat idag annars hade jag lätt kunnat byta till lax. :-) Lime och lax passar jättebra ihop.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Åh detta måste jag prova! Laxen ser så saftig och god ut!
    kommer definitivt följa din blogg!

    Kram C

    SvaraRadera