söndag 24 juli 2011

Mera biffar :)

Igår skrev jag om att jag gjorde tre olika sorts biffar. Laxbiffar hade jag redan skrivit om så nu är det dags för Kycklingleverbiffar!
1. Jag tog kycklinglever, 400 g och blandade med fläskfärs, 400g.
2. Tillsatte ca 2 msk grädde, 1 ägg, 1 finhackad gullök, 1 msk senap, olika kryddor, bl a färsk persilja, peppar och så klart salt.
3. Sedan stekte jag biffarna i riktigt med smör. Sååå gott! :)

Idag till lunch åt vi biffarna med en god Sallad som min kära make hade skapat!
1. Han stekte fint skivad zuchinni och champinjoner.
2. Strimlade färsk vitkål.
3. Sedan la han i salladen tärnad gurka och skivade tomater.
4. Allt det kryddade han med färsk dill och persilja.
5. Som dressing till salladen använde vi min hemmagjorda majonnäs!

Snacka om succé! Det var jättegott! Rekommenderar! Väldigt lyckad LCHF-lunch!


Nästa inlägg kommer inte att handla om mat! Utan om tapeter! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar