fredag 8 april 2011

Min son tar studenten i år! Va? Är det sant? :)

Tiden har en sådan otrolig förmåga att springa/rusa fram så man ibland blir nästan förvånad! Va? Min son tar studenten? Redan? Det var inte så längesen han var tre år gammal och det var vårt första år i Sverige... Jag kommer ihåg det så tydligt... första kvällen i Surte, i vår nya lägenhet, innan han skulle gå och lägga sig, frågade han: "När ska vi åka hem då, till min lägenhet i Polevskoj?" Då förklarade jag för honom att nu i ca ett år skulle vi bo här, i Sverige, i Surte, eftersom pappa hade fått jobb här, men fram till sommar skulle vi åka tillbaka till Ryssland... Och då blev han så ledsen! Han förstod ju inte att vi åkte till helt annat land och skulle bo och jobba här ett tag... Lille plutt! Hm... fast inte nu! I år tar han studenten! Och redan nu när jag sitter och skriver om det får jag lite tårar i mina ögon...



Så här vill han visa att han är en stolt ryss! Ryssen=Ryss1! Jag tyckte att det var roligt och smart att göra så! ;)




En fin och rolig framtid väntar på min son! Hela världen ligger framför hans fötter!




Och 10/6 ska jag ordna upp ett fint buffébord för våra gäster! En del av våra ryska släkt kommer hit till Sverige för att fira vår Alex! Jag skulle vara mycket tacksam till alla möjliga tips och recept till buffébordet! Så skriv gärna i kommentarer! Jag blir mycket tacksam!


Hjälp gärna mig med era tips och råd att ordna ett fint studentfirande! :)

2 kommentarer: