lördag 29 januari 2011

Söndagsbilden :)

Mina kompisar var i Barcelona för två veckor sedan. De var helt fascinerade av den här vackra staden! Det gjorde att jag tänkte tillbaka till våren 2009 då jag och min familj var på påsksemester just i Barcelona. Otroligt häftig stad, inte minst tack vare Antoni Gaudí! Hans arkitektur i form av La Sagrada Familia, Parc Güell och Casa Batlló gått rakt in i mitt hjärta och gjort så att jag till och med börjat gråta av alla dessa fantastiska färger och former!
De här bilderna blir mitt bidrag till Söndagsbilden hos Fabriken

Casa Batlló






Parc Güell



Dottern sitter bredvid den berömda mosaiködlan:


1 kommentar:

  1. hei
    takk for hilsen inne hos meg. sånn fant jeg deg! :)
    parc guell er en av mine favoritter. jeg drømmer om å sitte en hel dag der, lese i en bok, vandre sakte omkring :)
    Barcelona er i hovudtaget en av mine favoritter!

    fin onsdag til deg!
    ps - har du fått med deg lodd i mitt lotteri?
    http://apenthus.blogspot.com/2011/01/100-000-utfordring.html
    Tre premier. Trekning søndag.

    beste hilsner
    Åpent hus

    SvaraRadera